Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
Zwrotne i wydajne

W ramach European Agri Dealer Convention 2016 w Lille (Francja), firma Kubota zaprezentowała nowe serie ciągników: M5001 i MGX III.

Na pierwszą z nich składają się dwie maszyny: M5091 o mocy 95 KM oraz M5111 o mocy 113 KM. Zastąpią one znane modele M8560 i M9960. Nowe ciągniki zostały wyposażone w czterocylindrowy, szesnastozaworowy i turbodoładowany silnik V3800 firmy Kubota, który spełnia normy emisji spalin Euro 4. Japoński koncern jest pierwszym producentem na rynku, który połączył aż pięć przyjaznych dla środowiska technologii: wtrysk wysokociśnieniowy CommonRail, układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), system recyrkulacji spalin z chłodzeniem wodą (EGR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator utleniający(DOC).

W pełni zsynchronizowana przekładnia z sześcioma przełożeniami podstawowymi, trzema zakresami reduktora oraz wzmacniaczem momentu obrotowego Hi-Lo na każdym  biegu, oferuje 36 różnych przełożeń. Pozwala ona osiągnąć maksymalną prędkość jazdy przy obniżonych obrotach silnika (40-Eco). Płynną zmianę kierunku jazdy zapewnia z kolei elektrohydrauliczny rewers bezsprzęgłowy. Przy pracach z narzędziami napędzanymi przez WOM istnieje możliwość zaprogramowania dwóch różnych prędkości obrotowych silnika. Natomiast system zarządzania pracą silnika WorkCruise pozwala utrzymać obroty na stałym poziomie, nawet przy zmiennym obciążeniu.

Ciągniki serii M5001 mogą być wyposażone w zaprojektowany specjalnie dla nich ładowacz LA1854. Dla bezpieczeństwa zastosowano w nim zamki hydrauliczne zapobiegające opadaniu także wówczas, gdy w układzie zabraknie ciśnienia. Ładowacz wyposażony został również w szybkozłącze multi umożliwiające sprawny montaż i demontaż oraz w system amortyzowania wstrząsów KSR. Pracę z ładowaczem ułatwia kompaktowa budowa ciągników serii 5001, zapewniająca zwrotność, a także ulepszona widoczność dzięki nowej kabinie Ultra Grand Cab II. Opcjonalnie ciągniki mogą zostać wyposażone w system Isobus.

W pełni kompatybilne z tym systemem są wszystkie modele nowej serii MGX III, która zastąpi serię MGX II. Obejmuje ona pięć ciągników: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX (143 KM). Przy czym modele M95 i M105 mają silnik o pojemności 3,8 l, a pozostałe trzy - 6,1 l. Dzięki połączeniu technologii SCR i DPF spełniają normy emisji spalin Euro 4. Krzywa momentu obrotowego serii MGX III została zoptymalizowana, aby zapewnić o ok. 26 proc. większą wydajność w stosunku do gamy ciągników MGX II. Maszyny wyposażone są w ośmiobiegową przekładnię Power Shift, która może pracować automatycznie zarówno na polu, jak i w transporcie. Firma podkreśla, że ciągniki są bardzo zwrotne, co pozwala im manewrować na ograniczonej przestrzeni, bez potrzeby cofania i robienia wieloetapowych nawrotów. Jest to możliwe dzięki opatentowanemu systemowi skrętu BI-SpeedTurn, który po przekroczeniu kąta skrętu kół 35 stopni automatycznie zwiększa prędkość przednich kół. We wszystkich modelach Kubota oferuje także opcję amortyzacji przedniej osi. Specjalnie dla serii MGX III firma przygotowała dwa ładowacze czołowe: LA1955 i LA2255.  

(ala)

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone