Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm

Optum 300 CVX - Tractor of the Year

Ciągnik Case IH Optum 300 CVX został wyróżniony tytułem „Tractor of the Year 2017” 9 listopada podczas Międzynarodowych Targów Maszyn Rolniczych EIMA w Bolonii we Włoszech. Zasiadający w jury dziennikarze prasy rolniczej z całej Europy docenili wysoką moc oraz lekką konstrukcję zapewniającą maksymalną wydajność i ochronę gleby oraz możliwość dociążenia ciągnika w czasie prac wymagających lepszej trakcji.

- To kolejne wyróżnienie po nagrodzie „Machine of the Year” zdobytej przez Optum w 2015 roku – powiedział Dan Stuart, kierownik działu marketingu i produktu Case IH do spraw ciągników o dużej mocy na rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. - Plasując się pomiędzy produkowanym w USA ciągnikiem Magnum a naszą gamą Puma, która tak jak Optum produkowana jest w austriackim zakładzie w St. Valentin, oraz dodając do nich nową, mocniejszą, ale jednocześnie lżejszą konstrukcję z unowocześnioną mocną osią przednią i strukturalną konstrukcją miski olejowej silnika, ciągnik ten spełnia oczekiwania klientów wymagających maszyny o mocy 250-300 KM, korzystnym stosunku mocy do masy oraz kompaktowej zwrotnej budowie. Oznacza to, że doskonale nadaje się on do zadań, w których znaczenie mają zarówno moc, jak i mniejsza masa, takich jak prace z użyciem dużych kosiarek, w których ważna jest ochrona murawy. Jednocześnie w pracach, w których ważnym czynnikiem są trakcja i przyczepność, jak na przykład ciężkie prace kultywacyjne, istnieje możliwość dociążenia ciągnika, przez co zyskuje on parametry charakterystyczne dla tradycyjnych traktorów z tego zakresu mocy. Na potrzeby transportu drogowego można wyposażyć Optum w balast przystosowany do masy ciągnionego ładunku.

Współpracujący z bezstopniową przekładnią Case IH CVX, korzystający z technologii selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR sześciocylindrowy silnik FPT o pojemności 6,7 l, został skonstruowany w oparciu o strukturalną miskę olejową. Podczas gdy standardowa masa własna ciągnika wynosi 11 tys. kg, budowa taka umożliwiła zwiększenie maksymalnej całkowitej masy pojazdu do 16 tys. kg. Dodatkowe funkcje oszczędności paliwa obejmują system zarządzania prędkością biegu jałowego, zmniejszający prędkość obrotową silnika z 850 do 650 obr./min w przypadku zatrzymania ciągnika na dwie minuty.

(Fem)


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone