Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
Ciągniki gotowe na wszystko

Gamę ciągników Lamborghini Strike z silnikami średniej mocy tworzy siedem modeli w trzech wersjach: LD, MD i HD.

Modele LD o niewielkim rozstawie osi i optymalnym rozłożeniu masy na przód i tył są idealne do wykonywania lekkich prac z maksymalną wydajnością. Wersja MD oferuje doskonały stosunek mocy do masy, umożliwiający pracę z maksymalną zwrotnością i uzyskanie wysokich osiągów w różnych warunkach, od przygotowania pola pod zasiewy, przez sianokosy po prace uprawowe. Wersja HD z podnośnikiem o dużym udźwigu została zaprojektowana z myślą o pracach w trudnych warunkach terenowych z cięższymi maszynami.

Odnowiona gama ciągników Strike została wyposażona w zaawansowane technologicznie silniki FARMotion z trzema (2887 cm³) lub czterema (3849 cm³) cylindrami, elastyczne i mocne. Specjalna geometria układu dolotowego, wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail (2000 bar) i wtryskiwacze 7-otworkowe optymalizują proces tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, zwiększając osiągi i minimalizując zużycie paliwa. Ciągniki Strike zostały wyposażone w najbardziej wydajną z punktu widzenia oczyszczania spalin technologię SCR, gwarantującą spełnienie wymogów normy emisji spalin Euro 4 (Tier4 Final). W modelu Strike 80 redukcja cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) odbywa się w katalizatorze DOC i ten model także spełnia wymogi normy Euro 4 (Tier4 Final). Filtr powietrza PowerCore oferuje wydłużoną żywotność i najwyższą skuteczność oczyszczania powietrza podawanego do komory spalania. Strike wykorzystuje innowacyjne rozwiązania techniczne, na przykład wentylator napędzany poprzez sprzęgło wiskotyczne.

W modelach Lamborghini Strike dostępny jest duży wybór przekładni, przygotowanych do różnego rodzaju prac rolniczych. Przekładnie z czterema (8+8, 16+16 lub 32+32) lub pięcioma biegami (10+10, 20+20, 40+40) z lub bez półbiegu Hi-Lo i bardziej rozbudowana przekładnia 5-biegowa z trzema półbiegami Powershift (30+30 lub 60+60) umożliwiają płynne zmiany przełożeń. Strike z przekładnią z półbiegami może poruszać się po drogach z prędkością 40 km/h przy zredukowanych obrotach silnika. Układy napędowe oferowane są w wersji LS z rewersem mechanicznym lub GS z rewersem elektro-hydraulicznym z regulacją, funkcją Stop&Go i przyciskiem sprzęgła Comfort Clutch.

Układy hydrauliczne mają pojedynczą lub podwójną pompę o wydajności 55, 60 lub 90 l/min., rozdzielacze tylne – maksymalnie osiem dróg, ciągniki wyposażone są w mocny i precyzyjny podnośnik tylny ze sterowaniem mechanicznym lub elektronicznym z różnym udźwigiem w zależności od modelu (do 5400 kg w wersji HD), układ kierowniczy SDD (z redukcją liczby obrotów kierownicy) i układ hamulcowy na cztery koła ze wspomaganiem.

Kabina jest przestronna i komfortowa. Nowe elementy amortyzacji mechanicznej – hydrauliczne SilentBlocki – znacznie redukują wibracje (o 40 proc. w porównaniu z tradycyjnymi SilentBlockami) i hałas pochodzący z zewnątrz. Elementy sterowania są ergonomiczne, rozmieszczone i pogrupowane w taki sposób, aby zapewnić szybkie i precyzyjne sterowanie ciągnikiem i osprzętem. Duże wypukłe i atermiczne szyby zapewniają maksymalną widoczność. Prace z użyciem ładowacza czołowego mogą być wykonywane bez tracenia z pola widzenia łyżki lub wideł dzięki szklanemu szyber-dachowi o dużej powierzchni. Dużą łatwość prac nocnych zapewnia pakiet oświetlenia z sześcioma reflektorami przednimi, dwoma na słupkach kabiny, dwoma reflektorami przednimi i czterema tylnymi pod dachem kabiny.

(Fem)

 

 

przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone