Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
SAME Explorer

Marka SAME wprowadza modyfikacje w popularnej gamie ciągników Explorer, oferując obecnie siedem modeli z silnikami spełniającymi wymogi normy emisji spalin Euro 4 (Tier 4 Final).

Są one wyposażane w silniki 3- i 4-cylindrowe, oferujące zwiększoną siłę uciągu. Na uwagę zasługuje fakt dostępności dużej liczby konfiguracji, opcji przekładni, układu hydraulicznego, osi i WOM – można wybierać spośród trzech opcji rozstawu osi, wielu przekładni, szerokiego zakresu dopuszczalnej ładowności, różnych układów hydraulicznych i wartości udźwigu podnośnika, kabin z różnymi dachami i różnym wyposażeniem.

Gama Explorer oferuje także różne opcje dodatkowe, np. układ kierowniczy SDD (zmniejszający o połowę liczbę obrotów kołem kierownicy podczas manewrowania), funkcję Stop&Go (ułatwiającą manewrowanie ładowaczem czołowym – zatrzymanie ciągnika bez sprzęgła), rewers z regulacją szybkości reakcji, układy hydrauliczne 60ECO lub 90 l/min., hamulec postojowy Hydraulic Parking Brake.

Sercem nowych modeli SAME Explorer jest FARMotion, silnik modułowy opracowany przez SDF. Jednostka spełnia wymogi normy Euro 4 dzięki recyrkulacji spalin (EGR) w połączeniu z systemem selektywnej redukcji katalitycznej SCR (lub katalizatorem DOC w modelu Explorer 80). Mechaniczna zsynchronizowana skrzynia biegów z rewersem jest dostępna zarówno z czterema jak i z pięcioma biegami w wersjach z dwoma zakresami (8+8 lub 10+10 przełożeń) lub trzema zakresami (16+16 lub 20+20) z mini- i super-reduktorem. Skrzynia Hi-Lo podwaja liczbę dostępnych przełożeń w każdym kierunku jazdy, umożliwiając zwiększenie (lub zmniejszenie) prędkości o 16 proc. między kolejnymi biegami. Dla bardziej wymagających użytkowników dostępna jest przekładnia z trzema półbiegami Powershift, dzięki której modele Explorer oferują 30+30 przełożeń (60+60 z mini i super-reduktorem). Napęd modeli Explorer może być wyposażony w rewers mechaniczny (wersje LS) lub elektro-hydrauliczny Powershuttle z regulacją i funkcją Stop&Go (wersje GS). Maksymalne prędkości, w zależności od rodzaju skrzyni biegów, wynoszą 30 lub 40 km/h i mogą być osiągane także przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika (ECO) w wersjach napędu ze skrzynią Overspeed. Załączanie przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz napędu na cztery koła w modelach Explorer odbywa się elektrohydraulicznie.

(Fem)


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone