Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
Konferencje Zimowe Syngenta Polska

Od 31 stycznia do 14 lutego trwały w tym roku Konferencje Zimowe Syngenta Polska. Przedstawiciele firmy spotkali się z rolnikami w Iławie, Koszalinie, Chełmie, Wrocławiu i Ciechanowie. Zapoznali ich z ofertą dla upraw polowych, przedstawili nowe herbicydy i fungicydy oraz nowe sposoby regulacji wzrostu zbóż, a także odmiany hybrydowe. Rolnicy mogli się też dowiedzieć, jak skutecznie zwalczać chwastnicę w uprawach kukurydzy.

- 2016 był pierwszym od wielu lat rokiem, w którym nie osiągnęliśmy zakładanych celów – przyznał Marek Łuczak, prezes Syngenta Polska 30 stycznia w Iławie, podczas konferencji prasowej poprzedzającej Konferencje Zimowe. – Oczywiście nie we wszystkich segmentach jednakowo, ale był to rok trudniejszy niż poprzednie. Na szczęście skończył się i teraz z optymizmem patrzymy w przyszłość.

Według PAMS, w trzech pierwszych kwartałach 2016 r. sprzedaż środków ochrony roślin Syngenty zmniejszyła się o 5,3 proc., podczas gdy cały rynek środków ochrony roślin skurczył się o 6,3 proc. (do ponad 2,5 mld zł). Największą wartość miały pestycydy do ochrony zbóż – ponad miliard złotych. Najbardziej zmalał rynek środków ochrony roślin w uprawach kukurydzy, rzepaku i zbóż oraz sadów, a wzrósł rynek zapraw oraz środków ochrony roślin w uprawach ziemniaków, warzyw i buraków. Największą pozycję na tym rynku stanowią herbicydy (46 proc.), a następnie fungicydy (36 proc.) i insektycydy (10 proc.). Sprzedaż herbicydów w ostatnim roku spadła o 5 proc., a fungicydów o 12 proc.

Wstępne dane po czterech kwartałach wykazują spadek na rynku o 4,5 proc., natomiast Syngenta wykazuje w tym czasie 1-procentowy wzrost. Z kolei badania Kleffmanna mówią, że cały rynek w 2016 r. wzrósł o niespełna 1 proc., a w tym samym czasie wynik Syngenty zmalał o 3,8 proc. w porównaniu z 2015 r. – Nasza całkowita sprzedaż netto zmniejszyła się o 2 procent, podczas gdy dochód firmy pozostaje na poziomie roku 2015, ponieważ ograniczamy koszty – mówił prezes Łuczak. – Na tym samym poziomie w porównaniu z rokiem 2015 pozostała sprzedaż nasion rzepaku, nieznacznie wzrosła sprzedaż nasion buraka cukrowego i warzyw, a zmniejszyła się sprzedaż nasion kukurydzy, jęczmienia hybrydowego i środków ochrony roślin. Jęczmień ozimy hybrydowy Hyvido nie cieszy się na razie wielką popularnością wśród rolników. – Nie udało się nam zmienić proporcji zasiewów jęczmienia jarego i ozimego. Rolnicy nadal uprawiają więcej odmian jarych – mówił prezes Łuczak. – Niemniej jednak będziemy kontynuować tworzenie odmian hybrydowych. Za rok, najdalej za dwa lata pojawi się na rynku ich nowa generacja, która odbuduje różnice w plonowaniu między naszymi odmianami a konwencjonalnymi odmianami jęczmienia.

Syngentę czeka połączenie z ChemChina. – Jesteśmy przekonani, że transakcja zostanie sfinalizowana do połowy tego roku – dodał prezes Łuczak. – Firma będzie nadal nazywać się Syngenta, a jej główna siedziba pozostanie w Szwajcarii.

(Fem) 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone