Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy Twoje gospodarstwo poniosło straty z powodu suszy?
 
Tak, powyżej 70 proc.
Tak, poniżej 70 proc.
Nie


Wiadomości z branży
Bayer o potrzebie współpracy nauki z praktyką

„Nauka kształtuje przyszłość rolnictwa” pod takim hasłem firma Bayer zorganizowała 5 grudnia w Warszawie konferencję prasową, na której mówiono m.in. o potrzebie współpracy nauki z praktyką oraz wyzwaniach stojących przed rolnictwem.

Podczas spotkania po raz pierwszy została przyznana nagroda dla aktywnych młodych uczonych – AgroBioTop, za osiągnięcia w dziedzinie biotechnologii, które przyczyniły się do rozwoju nauk rolniczych i wnoszą wkład w rozwój rolnictwa. Otrzymała ją dr hab. Beata Hasiów-Jaroszewska z Instytutu Ochry Roślin – PIB w Poznaniu, za opracowanie i wdrożenie do praktyki nowych metod diagnostycznych służących wykrywaniu i identyfikacji różnych gatunków wirusów roślin, atakujących m.in. pomidory, ziemniaki, cukinie czy ogórki. Te nowe techniki zostały wdrożone w Klinice Chorób Roślin IOR – PIB. Nagrodę pieniężną w wysokości 5 tys. euro ufundowała dla zwyciężczyni firma Bayer. 

W trakcie dyskusji i prezentacji, uczestnicy spotkania zwrócili uwagę na to, że zasoby wykorzystywane w produkcji rolniczej kurczą się, a populacja ludzi na świecie rośnie. Jednocześnie konsumenci mają coraz większe oczekiwania odnośnie jakości produkowanej żywności. To wymusza poszukiwanie i wdrażanie nowych technologii produkcji, które pozwolą prowadzić ją w sposób bardziej zrównoważony, a więc z poszanowaniem środowiska naturalnego, przy jednoczesnym zachowaniu opłacalności produkcji i oczekiwań społecznych względem żywności. Jak podkreślił Matthew Frost, szef Bayer Crop Science w Polsce i w państwach bałtyckich, do tego potrzebne są innowacyjne rozwiązania nie tylko opierające się na chemii, ale także na biologicznych metodach kontroli chorób oraz nowe rozwiązania technologiczne, związane m.in. rolnictwem precyzyjnym. – Potrzeba silnej współpracy naukowców z producentami po to, by lepiej zrozumieć ich potrzeby. Producenci powinni też sami zgłaszać się do nas ze swoimi problemami – zauważyła dr Hasiów-Jaroszewska.

Iwona Krych-Stec, szefowa customer marketing Poland/Baltics zaznaczyła, że również rolą firmy Bayer jest promocja innowacyjnego podejścia do rolnictwa, co robi m.in. w ramach akcji „Grunt to bezpieczeństwo”, a także współorganizując konferencję Youth Agriculture Summit, która wspiera młodych innowatorów, czy fundując nagrodę AgroBioTop. Koncern nieustannie inwestuje też w badania i rozwój, które prowadzi m.in. w kilku stacjach doświadczalnych w Polsce. 

Alicja Siuda

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat