Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
Król pól

Mają wiele znaków szczególnych, a najważniejsze to: kompaktowe rozmiary, duża moc czterocylindrowego silnika (do 185 KM) spełniającego normę czystości spalin Tier4 Final wyłącznie dzięki systemowi SCR (bez filtra cząstek stałych i układu recyrkulacji spalin), przestronna kabina zapewniająca doskonałą widoczność, niewielki promień skrętu (4,5 m) przy zwiększonym do 2665 mm rozstawie osi i prześwicie wynoszącym 55 cm. Nowa seria ciągników Valtra N zaprezentowana została rolnikom podczas październikowego DemoTour na polach w całym kraju.

Ciągniki serii N wyposażone zostały ponadto w system kontroli poślizgu (ASR) – jak w samochodach osobowych, który optymalizuje poślizg kół i zwiększa przyczepność, a przy tym ogranicza zużycie paliwa oraz w hydraulikę o wydajności do 200 l/min. Tylny układ zawieszenia narzędzi ma ulepszoną geometrię i udźwig do 78 kN. Technologie Sigma Power i Sigma+ dostarczają dodatkowe KM, kiedy WOM działa pod obciążeniem. Ciągniki mogą pracować w trybie „eko”, w którym prędkość obrotowa zmniejszana jest o 10-20 proc., a zużycie paliwa o 10 proc. Kolejna oszczędność to przeglądy serwisowe wykonywane co 600 motogodzin (a nie co 500). Natomiast codzienna obsługa ciągników wymaga wykonania tylko pięciu prostych czynności.

Seria N sprawdza się w pracach polowych, w budynkach inwentarskich, w pracach komunalnych oraz leśnych, do których zaprojektowano specjalną kabinę SkyView – dzięki dużym oknom z poliwęglanu (z wycieraczkami) zapewnia ona doskonałą widoczność do tyłu i do góry, a dodatkowe wyposażenie obejmuje wąskie błotniki i 160-litrowy stalowy zbiornik paliwa.

Ciągniki serii N są dostępne w czterech wersjach: HiTech5, Active, Versu oraz Direct. Pierwsze trzy wyposażono w pięciostopniowe przekładnie PowerShift, a Direct w przekładnię bezstopniową. Active, Versu i Direct wyposażone są również w hydraulikę Load-Sensing, a klienci mogą wybierać między wydajnością pompy 115, 160 lub 200 l na minutę. Hydraulika w modelach HiTech i Active jest sterowana mechanicznie, a w modelach Versu i Direct elektronicznie. Dostępnych jest do siedmiu zaworów hydraulicznych, cztery mogą znajdować się z przodu ciągnika. Modele N104, N114 i N124 są dostępne w wersji HiTech, natomiast N134, N154 i N174 (największy i najmocniejszy) w wersjach HiTech, Active, Versu i Direct.

Klienci mogą dopasować ciągnik do swoich potrzeb, a w fabryce Valtra w Suolahti w Finlandii specjaliści dobiorą setki elementów wyposażenia i opcji, co daje miliony potencjalnych kombinacji. Ciągnik może też zostać wyposażony w zdalną telemetrię i system automatycznego prowadzenia AutoGuide 3000. Jeżeli dostępne standardowo możliwości nie będą wystarczające dla potrzeb klienta, może on wprowadzić dodatkowe elementy w studiu Valtra Unlimited, które – jak zapewnia Bogdan Rachwał, dyrektor Valtra Polska – nie uznaje żadnych ograniczeń.

(Fem)

Zdjęcia Tytusa Żmijewskiego można obejrzeć w naszej fotogalerii

 

przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone