Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Jak oceniasz swoje zbiory kukurydzy na kiszonkę?
 
Dobrze
Źle
Trudno powiedzieć


Wieści z firm
Ergonomiczne i wygodne

Francuska firma Manitou-Group wprowadza na polski rynek nowy wózek widłowy, który jest uzupełnieniem serii MI. Dostępnych będzie sześć modeli, trzy z silnikiem Diesla i trzy z LPG, o udźwigu 4, 4,5 oraz 5 t i środku ciężkości 500 mm. Dzięki temu w ofercie firmy znajdzie się pełna gama wózków widłowych serii MI o udźwigu od 1,5 t do 10 t (Diesel) oraz od 1,5 do 7 t (LPG).

Maszyny wyposażone są w daszek ochronny oraz trzy rodzaje przeciwwag, a ich przekładnia Powershift ma funkcję wysprzęglania. Rozwiązanie to jest pomocne przy hamowaniu, by utrzymać prędkość obrotową silnika. W wózku zastosowano przekładnię hydrokinetyczną z reduktorem. Wersje dieslowe posiadają czterocylindrowy silnik Cummins o pojemności 2,8 l, a modele na LPG - sześciocylindrowy silnik PSI o pojemności 4,3 l.

Do dyspozycji jest 18 rodzajów masztów bez wolnego skoku i z wolnym skokiem. Wózek posiada przesuw boczny oraz pozycjoner wideł z przesuwem bocznym (zawieszany bądź zintegrowany), a także obrotnicę. Inny osprzęt dostępny jest na specjalne zamówienie. Ulepszona konstrukcja wózka, a więc szeroki stopień, dużo miejsca dla operatora oraz ergonomiczna rączka, zapewniają łatwy dostęp do maszyny. Dodatkowo wózek jest prosty w obsłudze, m.in. dzięki podobnemu rozmieszczeniu pedałów, jak w samochodzie. Kabina operatora montowana jest na blokach tłumiących, by ograniczyć drgania. Oprócz standardowego filtra powietrza do prac w ciężkich warunkach producent oferuje montaż prefiltra. Wyjątek stanowią wózki z silnikiem Diesela.

(ala)


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone