Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy Jan K. Ardanowski powinien być ministrem rolnictwa w nowym rządzie?
 
Tak
Nie
Nie mam zdania


Wiadomości z branży
Kombajny CX7 i CX8 New Holland

New Holland Agriculture wprowadził udoskonalenia zwiększające wydajność kombajnów CX7 i CX8. Nowy bęben o naprzemianległej konfiguracji poprawia wydajność omłotu.

Nowe elementy sterowania umożliwiają operatorowi regulację separatora obrotowego i otwarcia sit, a także wybór pomiędzy rozdrabnianiem słomy a układaniem jej w pokosie z kabiny. W połączeniu z systemem wytrząsaczy z automatyczną regulacją prędkości Opti-Speed, układem jezdnym SmartTrax, Opti-Fan oraz technologiami Opti-Clean i Opti-Spread, nowe cechy  zwiększają wydajność kombajnu.

Kombajny CX7 i CX8 wyposażone są w czterobębnowy system omłotu z bębnem młócącym o średnicy 750 mm, który zapewnia delikatny i dokładny omłot oraz zachowanie wysokiej jakości słomy. Poprzez wprowadzenie nowego, opcjonalnego bębna młócącego o naprzemianległej konfiguracji cepów na podzielonym na segmenty bębnie jeszcze bardziej zwiększyła się wydajność omłotu. Bęben można stosować przy zbiorze wszystkich drobnoziarnistych zbóż i przystosować do zbioru kukurydzy. Zapewnia on płynniejszy przepływ masy żniwnej, co przekłada się na niższy poziom hałasu w kabinie i ograniczenie zatorów. Młocarnia wyposażona w bęben tego typu ma o 16 proc. mniejsze zapotrzebowanie mocy, a więc umożliwia obniżenie zużycia paliwa. Ten nowy element zwiększa wydajność kombajnu o 10 proc.

Dla użytkowników, dla których najważniejsze jest ograniczenie ilości popękanego ziarna, New Holland oferuje zestaw do redukcji prędkości roboczej bębna. Umożliwia on operatorowi jeszcze bardziej zredukować obroty bębna, aby zmniejszyć ilość popękanego ziarna.

W kabinie są nowe elementy sterowania do obsługi większej liczby funkcji, pozwalające na zwiększenie wydajności pracy operatora. Otwarcie sit i sita wstępnego można teraz zdalnie regulować z kabiny podczas jazdy. Z kabiny można również regulować odległość pomiędzy separatorem obrotowym a klepiskiem systemu Multi-Thresh. Obrotową końcówką rury wyładunkowej można sterować za pomocą uniwersalnej dźwigni sterowania CommandGrip, dzięki czemu operator może odpowiednio kierować strumieniem ziarna i równomiernie wypełnić przyczepę. Wśród innych ulepszeń zwiększających wydajność można wymienić funkcję regulacji wysokości położenia zespołu żniwnego na podstawie sygnału z czujnika w układzie AutoFloat III, umożliwiającą dokładniejsze podążanie za kształtem podłoża przy pracy na pofałdowanym terenie, czujnik ostrzegający operatora w przypadku niedomknięcia chwytacza kamieni po jego opróżnieniu i funkcję automatycznego otwierania klepisk przy uruchomieniu mechanizmu zwrotnego przenośnika pochyłego.

Kombajny CX7 i CX8 wyposażono w opatentowany dwutarczowy rozrzutnik słomy, który umożliwia rozrzucanie plew na całej szerokości zespołu żniwnego. Operator może regulować prędkość roboczą rozrzutnika z kabiny odpowiednio do stanu uprawy lub warunków pogodowych oraz przełączać z rozdrabniania słomy na jej układanie w pokosie poprzez naciśnięcie przycisku.

oprac. (Fem)

W celu spełnienia wymogów normy emisji spalin Stage V w kombajnach CX7 i CX8 zastosowano technologię ECOBlue HI-eSCR 2. Pozwala ona na zmniejszenie poziomu emisji zanieczyszczeń bez podwyższania zużycia paliwa. Opracowany przez FPT Industrial bezobsługowy układ neutralizacji spalin HI-eSCR2, który pozwala zmniejszyć koszty eksploatacji i posiada zalety kompaktowego, prostego układu bez recyrkulacji gazów spalinowych, spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V.

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat