Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy w związku z falą podwyżek cen obawiasz się o przyszłość swojego gospodaratwa?
 
Tak. Coraz bardziej
Nie. Sytuacja jest stabilna
Trudno powiedzieć, trzeba poczekać
Nie mam zdania


Wiadomości z branży
15 kwietnia działalność w naszym kraju zainaugurowała firma Lidea. To nowy podmiot zarówno na polskim, jak i globalnym rynku, który powstał na skutek połączenia dwóch dobrze znanych firm hodowlano-nasiennych: Caussade Semences oraz Euralis Semences.

O tym jakie cele przyświecają temu połączeniu opowiedzieli managerowie firmy 14 kwietnia podczas konferencji prasowej online.

Ich ambicją jest oczywiście zwiększenie udziałów w rynku nasion. Jednak liczą też, że dzięki połączeniu firma będzie mogła więcej inwestować w programy hodowlane oraz innowacyjne rozwiązania dla rolnictwa. Globalnie w badania i rozwój, Lidea zamierza przeznaczać rocznie ok. 30 mln euro. Na pewno zyska też silniejszą pozycję w rankingu największych firm hodowlano-nasiennych. Według prezentacji Pawła Szymczaka, dyrektora generalnego regionu Europa północno-wschodnia, na świecie zajmuje obecnie 10 lokatę, a w Europie 6. Firma posiada własną sieć dystrybucyjną w 48 krajach świata i zatrudnia ponad 2 tys. pracowników.

Utrzymuje 17 stacji badawczych oraz 8 zakładów nasiennych w Europie. Polskie przedstawicielstwo Lidea mieści się w Poznaniu, a stacja hodowlana w Kórniku. Lidea będzie sprzedawała nasiona pod dwiema markami: Lidea oraz Caussade Semences Pro, co oznacza, że z rynku całkowicie zniknie marka Euralis. Marka handlowa Lidea będzie bezpośrednio ukierunkowana na rolników. W workach z tym logo znajdą się nasiona wszystkich hodowanych gatunków, tj. kukurydzy, rzepaku, słonecznika, soi, międzyplonów, pastewnych, bobowatych, sorgo oraz zbóż, które będzie można kupić u dystrybutorów sprzedających odmiany z palety wyłącznościowej.

Natomiast marka Caussade Semences Pro będzie zorientowana na dystrybutorów, którzy oferują odmiany z tzw. palety odmian ogólnodostępnych. Przy czym oferta ta będzie dotyczyła tylko kukurydzy i rzepaku. Tak więc, jak podkreślali przedstawiciele firmy Lidea, obydwie
marki nie będą dla siebie konkurencją, ponieważ będą skierowane do różnych grup odbiorców. (ala)
 
 
 

przeglądaj wszystkie