Valtra świętuje 70. rocznicę działalności

2021-02-01

W tym roku firma Valtra świętuje 70-lecie działalności, którą zaczęła w 1951 r. od seryjnej produkcji ciągników Valmet w Jyväskylä w Finlandii. Pierwszym modelem był Valmet 15, który miał 15 koni mechanicznych i został zaprojektowany tak, aby zastąpić konia w małym gospodarstwie. 

70 lat temu koncentrowano się na mechanizacji rolnictwa, a dzisiaj punkt ciężkości przesunął się na poprawę bezpieczeństwa pracy, rozwój gospodarstw rolnych i sukces przedsiębiorstw wiejskich. Technologie i usługi firmy Valtra zawsze były w stanie sprostać wymaganiom klientów, ale największe osiągnięcia firma odnotowała w ciągu ostatnich 10 lat.

Zarząd i pracownicy spółki przewidują, że nadchodzących latach cyfryzacja i technologia rolnictwa precyzyjnego znacząco zmienią oblicze rolnictwa. – Dzięki wytrwałej pracy nad rozwojem produktów stworzyliśmy już piątą generację ciągników. Teraz nasi klienci oczekują od firmy Valtra inteligentnych rozwiązań. Realizujemy duże inwestycje w naszej fabryce w Suolahti w Finlandii. Właśnie uruchomiliśmy nowe centrum logistyczne, a tego lata rozpocznie się budowa nowej lakierni – informuje Jari Rautjärvi, dyrektor zarządzający Valtra. 

Zamówienia klienckie

Na początku lat 90. w firmie wprowadzono system zamówień klienckich. Oznacza to, że ciągników nie produkuje się do magazynu, ale każdy powstaje dla konkretnego klienta. Dzięki temu systemowi fabryka ciągników zawsze dysponowała dokładnymi informacjami o potrzebach nabywców. Ponadto wielu pracowników zajmujących się rozwojem i produkcją wywodzi się z gospodarstw i doskonale rozumie potrzeby rolników.

Klienci pomagali też w opracowaniu rozwiązań dla ciągników czwartej generacji oraz wielokrotnie nagradzanego podłokietnika SmartTouch. Zarówno te traktory, jak i łatwy w obsłudze SmartTouch stały się bestsellerami, zdobywając wiele nagród branżowych.

Dzisiaj ukierunkowanie firmy Valtra na klienta przejawia się w szerokiej gamie dostępnych akcesoriów i wariantów, jak również w opcji Unlimited Studio, które jeden na trzy ciągniki produkowane w fabryce w Suolahti dostosowuje do dokładnej specyfikacji klienta. Budowane na zamówienie traktory są wykorzystywane w rolnictwie, generalnym wykonawstwie, obsłudze lotnisk, a nawet w służbach obronnych. Podejście skoncentrowane na kliencie można również zauważyć w rozwoju usług serwisowych i cyfrowych takich jak Valtra Connect. 

Precyzyjne rozwiązania

Nowe regulacje, na przykład Europejski Zielony Ład, globalne standardy środowiskowe oraz zmiany warunków pogodowych stawiają przed rolnikami nowe wyzwania. – Czynniki takie jak zmniejszenie zużycia nawozów i środków ochrony roślin oraz potrzeba poprawy produktywności gleby stymulują rolnictwo precyzyjne, które z kolei poprawia rentowność. Nasi klienci potrzebują inteligentnych maszyn i bezproblemowego transferu danych pomiędzy maszynami a oprogramowaniem do zarządzania gospodarstwem. Rozwiązania firmy Valtra: SmartTouch, automatyczne prowadzenie Valtra Guide czy usługi inteligentnego rolnictwa Valtra Connect pomagają osiągnąć te cele – wyjaśnia Mikko Lehikoinen, dyrektor ds. marketingu. Kluczowym elementem obsługi klienta są profesjonalne usługi serwisowe, zaopatrzenie w części zamienne i sprzedaż ciągników. Valtra aktywnie rozwija swoją sieć dystrybucji.

– Personel sprzedażowy i serwisowy pracuje z nowymi narzędziami cyfrowymi, które podnoszą poziom obsługi klienta i dzięki którym dealerzy mogą teraz uprzedzać potrzeby serwisowe ciągników, aktywować zdalnie usługi rolnictwa precyzyjnego lub skonfigurować ciągnik z wykorzystaniem opcji serwisowych i finansowych dostosowanych do potrzeb gospodarstwa. Klient może również zdecydować się na aktywację dodatkowych funkcji w SmartTouch – dodaje Lehikoinen. Nowe cyfrowe narzędzia wprowadzono w 2020 r. u wybranych dealerów firmy Valtra w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, w tym roku te procesy będą kontynuowane w całej Europie. 

Odnowiona seria A

Firma poinformowała też, że popularna seria A Valtra, dwukrotny laureat nagrody Tractor of the Year w latach 2017 i 2019, przechodzi do piątej generacji. Gama ciągników jest już dostępna z wieloma nowymi funkcjami, o które prosili klienci. Nowa seria również obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle oraz w zintegrowany hamulec ręczny. – W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin – zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.

Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zaprojektowano tak, aby ułatwić pracę z tym narzędziem.

Teraz trzycylindrowe modele A75-A95 są dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2 – z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Dodatkowo wszystkie modele serii A mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który obniża najniższą prędkość do ok. 100 m/h.

Moc silnika została zwiększona o 5 KM w modelach czterocylindrowych i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy – klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im odpowiada.

Tak więc nowe funkcje serii A piątej generacji to: 5 KM więcej w modelach A105-A135; opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95; funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać; hamulce hydrauliczne dwuobwodowe; nowy podłokietnik w modelach z dźwignią zmiany biegów; zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V; 600-godzinne interwały serwisowe; nowa konstrukcja maski; nowa konstrukcja kół; opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4; opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect; automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce. 

Więcej w marcowym numerze miesięcznika „Przedsiębiorca Rolny”

oprac. (Fem)

Zapoznałem się z informacją o
administratorze i przetwarzaniu danych

Komentarze

Brak komentarzy