Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy popierasz protesty AGROunii?
 
Tak
Nie
Nie mam zdania


Wiadomości z branży
Ciech Sarzyna – ekspansja i rozwój 

Firma Ciech Sarzyna z pomyślnym wynikiem zamknęła ubiegły rok, ale nie zamierza na tym poprzestać. Zapowiada dalszą intensywną rozbudowę oferty produktowej, ekspansję zagraniczną oraz integrację z przejętą w lipcu zeszłego roku hiszpańską firmą Proplan. 

Podczas konferencji prasowej 24 stycznia w Łodzi przedstawiciele Ciech Sarzyny podsumowali ubiegłoroczne dokonania firmy oraz przedstawili plany na przyszłość. Prezes Mariusz Grelewicz zwrócił uwagę, że 2018 r. nie był zbyt korzystny dla polskiego rynku środków ochrony roślin, m.in. ze względu na panującą suszę. Ciech Sarzynie udało się co prawda zwiększyć sprzedaż, ale dużą rolę odegrała w tym wysyłka na zagraniczne rynki. W latach 2015-17 wartość eksportu firmy w segmencie agro wzrosła o 70 proc. Spółka sprzedaje swoje środki w ok. 40 państwach. W zeszłym roku rozpoczęła dostawy herbicydów do Kanady oraz Australii. Prezes Ciech Sarzyny spodziewa się, że pozycję spółki umocni zrealizowany już zakup firmy Proplan, która działa na trzech kontynentach. Dzięki temu przejęciu firma uzyska także dostęp do wielu substancji aktywnych oraz 120 produktów końcowych. 

Chwastox w granulach

Efektem współdziałania obu firm jest nowy preparat w ofercie Ciech Sarzyny – herbicyd Toscana 75 WG (tribenuron metylowy), który zwalcza podstawowe chwasty dwuliścienne w uprawie pszenicy ozimej oraz jęczmienia ozimego. To środek przeznaczony do wiosennego stosowania od ruszenia wegetacji do końca fazy krzewienia (do BBCH 29), w dawce 20 g/ha.

Ofertę herbicydów wzbogaci również Chwastox Uniwersalny 60 SG (MCPA), pierwszy środek z rodziny Chwastox o stałej formulacji (granule rozpuszczalne w wodzie) przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych, w tym samosiewów rzepaku w uprawie pszenicy ozimej. Preparat należy stosować od początku krzewienia do fazy 3. kolanka (BBCH 21-33) w dawce 1-1,25 kg/ha.

W ofercie Ciech Sarzyny pojawi się także nowy herbicyd do ochrony kukurydzy – Tezosar 500 SC (terbutyloazyna), który zwalcza uciążliwe chwasty dwuliścienne. - Chroni przed zachwaszczeniem w krytycznym dla kukurydzy okresie, przez 6-8 tygodni po wykonaniu zabiegu – mówił Jacek Skwira, dyrektor marketingu w Ciech Sarzyna. Produkt zalecany jest w dawce 1 l/ha przy użyciu 150-300 l wody, w fazie od dwóch do sześciu liści kukurydzy (BBCH 12-16). Najlepiej jednak do czterech liści. 

Kolejka preparatów

Oferta firmy wzbogaci się również o fungicyd zbożowy Azoksar 250 SC (azoksystrobina), stosowany zapobiegawczo lub interwencyjnie zaraz po zaobserwowaniu pierwszych objawów chorób grzybowych w uprawie pszenicy ozimej, jarej oraz żyta. Ma szerokie okno aplikacji – od początku wydłużania źdźbła do końca kłoszenia (BBCH 30-59). Zwalcza mączniaka prawdziwego zbóż i traw, septoriozę paskowaną liści, brunatną plamistość liści, septoriozę plew oraz czerń kłosów. Etykieta rejestracyjna uwzględnia łączne stosowanie preparatu Azoksar 250 SC z fungicydem Tarcza Łan Extra 250 EW (tebukonazol), wówczas pierwszy z nich zalecany jest w dawce 0,6 l/ha, a drugi 0,8 l/ha.

Firma spodziewa się, że wkrótce w jej ofercie pojawi się kilka kolejnych nowości, m.in. flutriafol, fluazifop, trinexapac oraz metazachlor. Obecnie spółka czeka na rejestrację preparatów zawierających te substancje aktywne. W sumie chciałaby wprowadzić w tym roku na polski rynek 20 nowych produktów. Do 2020 r. asortyment środków ochrony roślin Ciech Sarzyna ma obejmować 65 preparatów, a więc dwukrotnie więcej niż w 2017 r. W ub.r. w palecie produktów tej firmy pojawiło 12 nowych pozycji, w tym Sarmin maKSi, dolistny nawóz krzemowo-potasowy. – Wiążemy z nim duże nadzieje. Mamy bardzo pozytywny odzew z rynku na jego temat – mówił Jacek Skwira. – Zarejestrowany jest w zbożach, w rzepaku ozimym, w kukurydzy oraz w buraku cukrowym, który wyjątkowo dobrze odpowiada na działanie tego nawozu. Jak podkreślał specjalista, badania dowiodły, że nawóz wpływa na wzrost plonowania, a także na poprawę odporności roślin na czynniki biotyczne i abiotyczne.

Spółka zamierza kontynuować działania marketingowe, w tym rozwój programów lojalnościowych dla gospodarstw rolnych (Twoja Sarzyna) oraz dla punktów sprzedaży środków ochrony roślin (Teraz Sarzyna). 

Alicja Siuda

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat